Skip to main content

Delfi Kusimused

Answers in English


1. Miks valija just teie poolt peaks hääletama? 

Olulisim, miks inimesed minu poolt peaks hääletama, on garanteerida Eesti turvalisus. Eesti vajab sõpru. Sõjaline kaitse peab tulema NATOlt, USAlt ja minu sünnimaalt Suurbritanniast ning isegi Prantsusmaalt. EL on selles osas nõrk. Kuna olen läänest pärit, tekitab see meedia huvi minu vastu. Välismeedia juba kajastab minu lugu – BBC, Al Jazeera, The Economist. 

Kui ma osutun valituks, avaneb mul võimalus meediat ära kasutades tekitada huvi Eesti vastu Euroopas ja kogu maailmas, eriti just inglisekeelsetes riikides. See toob Eestile toetuse ja kaitse moel, mida ükski teine kanditaat ei ole suuteline tagama. Lõpuks huvi minu kui tavapoliitiku vastu hääbub ning olulisemaks saab küsimus Euroopa integratsioonist ning Euroopa unistusest. 

 2. Nimetage teema(d), millega Euroopa Parlamendis tegeleda kavatsete ja põhjendage valikut. 

Teema, mis mind kõige rohkem muretsema paneb on inimväärne sissetulek kõigile. Ma ei pea silmas mitte ainult neid paljusid naisi, kes teevad vähetasustatud tööd, vaid ka 40% raskustes olevaid mehi. Meestel on raske endale tunnistada, et nad ei ole nii edukad kui sooviksid olla, või kui ei hinnata nende rasket tööd või olukorda, kui nad ei leia tööd. Olen selles olukorras ise olnud ja tean mida see tähendab. Olen õpetaja, tavaline inimene.

 Mulle teevad muret politseinikud, vangivalvurid, tuletõrjujad, õpetajad ja õed – kõik need inimesed, kes näevad kurja vaeva toime tulemisega. Meil on vaja tõsta miinimumpalka kogu Euroopas, sest see vallandab doominoefekti, tõstes palku igal pool. Meil on vaja tugevdada sidemeid ametiühingutega teistes Euroopa maades, sest tööandjad maksavad madalaid palku nii kaua kuni nad seda teha saavad. Ma astun vastu suurfirmadele, kes kasutavad ära ELi eeskirju, et hiilida kõrvale riigis kehtivatest seadustest. Atlandiülene kaubandus- ja investeerimispartnerluse protokoll on üks näide sellest. Kui praegu välja pakutu peaks läbi minema, võivad suured Ameerika korporatsioonid kaevata kohtusse terved riigid kaotatud kasumi pärast. Eestis ja teistes Euroopa riikides peaks olema vetoõigus, kas nad lubavad määrusi, mis kehtivad USAs, automaatselt rakendada. Ma võitlen selle eest, et Euroopa tagaks, et raha ei kulutataks üheööliblikatest välisfirmadele, kellel ei ole plaani jääda Eestisse. Raha peab kuluma kohalike inimeste peale, kohalike kogukondadele. Suur osa minu tööst kulub ka Europarlamendi välistele asjadele. Ma kasutan ära oma positsiooni välismeedias ning levitan sõnumit Eestist kui suurepärasest maast helge tulevikuga. Heast kohast investeeringuteks, laste kasvatamiseks, õppimiseks ning miks mitte ka pensionipõlve veetmiseks. 

 3. Mis on need teemad või valdkonnad, millega Euroopa Liit praegu küll tegeleb, aga teie hinnangul ei peaks tegelema?

 Ma arvan, et kogu furoor samasooliste abielu üle on hiiglaslik ülepaisutatud teema. On palju olulisemaid asju, mille pärast muretseda nii rahvuslikul- kui ka rahvusvahelisel tasandil. 

 4. Kas oleksite Euroopa Parlamendi liikmena toetanud ettepanekut külmutada ajutiselt CO2 kvootide enampakkumised, et kvoodi hind kasvaks? Kuidas hääletaksite siis, kui säärane plaan kergitaks Eesti elanike jaoks elektri hinda?

 Kuulge, kui arved Eestis alanevad, on see alati hea tulemus. Me peaksime mõtlema sellele, kui palju tavainimesed on suutelised endale lubama. Paljud vanurid ägavad suurte elektriarvete all.

 5. Olukord Ukrainas on näidanud, et Euroopa Liit ei suuda Venemaa suhtes mõjusaid sanktsioone rakendada. Kuidas peaks Euroopa Liit Venemaa suunal tegutsema? 

 Nagu ma eelnevalt kirjutasin, on selge, et Eesti peab kaitseküsimustes vaatama NATO ja inglise mõjutustega riikide poole, mitte Euroopa suunas. Euroopas puudub tugev juhtimine. Pikemas perspektiivis ma tõsiselt usun, et juhtimine saab tulla minu enda maalt, Suurbritanniast. Kuid esiteks peavad Britid tugevalt muutma oma vaadet Euroopale. See on raske ülesanne, mis kestab vähemalt aastakümne. Sanktsioonide küsimuse koha pealt on liiga vara öelda, et need pole efektiivsed. Sanktsioonid on aeglase toimega, mitte kiire parandus. Ma ei usu, et Vene väed marsivad Narva sisse, kuid oht on reaalne. See oht seisneb selles, et Euroopa ning kogu ülejäänud maailm hakkab seda regiooni pidama ebastabiilseks. Eesti kaotab investeeringud ning lõpuks, aeglaselt kuid kindlameelselt, satuvad inimesed Vene mõjusfääri. Saab minu ülesandeks proovida vältida selle stsenaariumi tõeks saamist, saates välja positiivseid sõnumeid Eestist.

 6. Palun ennustage, kuidas jagunevad erakondade kandidaadid ning üksikkandidaadid Eesti kuue koha vahel Euroopa Parlamendis. 

 Ma ei taha teha mingeid ennustusi.

Popular posts from this blog

Tallinn's unlikely twin By Abdul Turay First published November 2008 The idea behind twinning is that two vaguely similar cities exchange cultural links for their mutual benefit. Warsaw is twinned with Coventry – both cities were flattened by the Luftwaffe, after all. Tartu, the famous Estonian university town, is twined with Uppsala which is the home to the oldest university in Scandinavia. And Tallinn… Tallinn is twinned with Dartford. Come again, Dartford! For those of you who don’t know Britain well, Dartford is a dull dormitory suburb on the back end of London. Dartford is in the county of Kent, the so-called “garden of England”. Technically it is both a town and a borough , but it is not a city since it doesn’t have a Royal charter to call itself that. Say the word “Dartford” to most Britons, and they will answer back “tunnel”. The Dartford crossing is both a tunnel and a bridge. It links up Kent with London both above and below the river Thames. When City Paper called up the
Black men, Estonian women: the truth By Abdul Turay Published Postimees 11 November 2009 Well that got your attention; the headline I mean. Any story on this subject, the technical term is miscegenation, is bound to get punters. The yellow media, women's magazines and reality TV shows are obsessed with the subject. Not a month goes by without some publication writing about it. Anne and Style, for example, recently ran a long feature about mixed couples. Most of these stories are muddle-headed and wrong. There's paranoia in this country that there is an army of dark-skinned men form Turkey, the tropics, some place south, who are going to make off with the nation's women. It's never going to happen. I'll explain why in a minute. Seriously, I think there are more important things to think about and worry about. I worry about feeding my family. I worry about other people being able to feed their families, so I write about politics and economics. But the p
Intervjuu Juuli 2016 Ajakirjanik    Kui vana te olete? Abdul Turay:  Ma olen 49aastane Kui kaua olete Eestis elanud?  Ligikaudu 8 aastat. Miks otsustasite Inglismaalt lahkuda?  Tulin Eestisse perekondlikel põhjustel. Kui olen inimestega siiatuleku põhjuseid arutanud, on nad öelnud, et see oli igati mõistlik samm. Loomulikult pidin tegema majanduslikke kompromisse. Hetkel teenin vähem, kui teenisin Inglismaal enne siiatulekut, ehk 8 aastat tagasi. Olen saanud palju kriitikat – inimesed heidavad mulle ette, et olen volikogus ainult palga pärast. Kui hooliksin rahast, läheksin tagasi Inglismaale, seal teeniksin tunduvalt rohkem kui siin. Mis on teie arvates märgid, et inimene on Eesti ühiskonnaga integreerunud? Eesti keel. Ma ei usu, et inimene on täielikult integreerunud enne, kui ta on ära õppinud eesti keele. Kas peale keele on veel midagi? Tundsin, et olen integreerunud pärast seda, kui mind hakati avalikult laimama. Sain laimu nii meedial