Skip to main content


Intervjuu Juuli 2016

Ajakirjanik  

Kui vana te olete?

Abdul Turay: 

Ma olen 49aastane

Kui kaua olete Eestis elanud? 
Ligikaudu 8 aastat.

Miks otsustasite Inglismaalt lahkuda? 
Tulin Eestisse perekondlikel põhjustel. Kui olen inimestega siiatuleku põhjuseid arutanud, on nad öelnud, et see oli igati mõistlik samm. Loomulikult pidin tegema majanduslikke kompromisse. Hetkel teenin vähem, kui teenisin Inglismaal enne siiatulekut, ehk 8 aastat tagasi. Olen saanud palju kriitikat – inimesed heidavad mulle ette, et olen volikogus ainult palga pärast. Kui hooliksin rahast, läheksin tagasi Inglismaale, seal teeniksin tunduvalt rohkem kui siin.

Mis on teie arvates märgid, et inimene on Eesti ühiskonnaga integreerunud?
Eesti keel. Ma ei usu, et inimene on täielikult integreerunud enne, kui ta on ära õppinud eesti keele.

Kas peale keele on veel midagi?

Tundsin, et olen integreerunud pärast seda, kui mind hakati avalikult laimama. Sain laimu nii meedialt, avalikel positsioonidel olevatelt inimestelt, kui ka oma endise partei juhi poolt. Eestlastel on ütlus, et eestlase lemmik toit on teine eestlane. Seega pärast laimukampaaniat järeldasin, et eestlased on mind omaks võtnud. Laim on minu arvates integratsiooni tunnus.

Kas arvate, et olete Eesti ühiskonnaga integreerunud?

Kindlasti mitte sajaprontsendiliselt. 

Kas teie arvates mõjutab integreerumisprotsessi ka linnaosa kus inimene elab?

Minu arvates mõjutab. See on kindlasti probleem, kui inimene, kelle emakeel pole eesti, ei kuule seda keskkonnas kus ta elab.

Mis piirkonda soovitaksite inimesele, kes soovib Eesti ühiskonnaga integreeruda?

Soovitaksin neile maaelu. Välitöö võib integreerumist kiirendada.

Mis on Eestis elamise plussid ja miinused?

See oleneb sellest, kes sa oled, kust sa pärit oled ning miks sa siin oled. Minu jaoks on põhiline eelis perekonna kasvatamine. Mul on väike poeg ning Eesti on lastele väga hea keskkond. Toit on siin parem. Pole massilist GMOd. Ka piim on siin parem. Juba maitsest saab aru, et siinne piim on rammusam. See on lapse arengule väga oluline. Samas kui inimesel pole lapsi, siis see eelis ei mängi enam rolli.

Kuidas on lood miinustega?

Eestis ei ole võimalik elada sellise elutempoga nagu lääneriikides.

Te mainisite, et teenisite enne siia tulekut tunduvalt rohkem… Kuidas te hakkama saate?

Elan nii nagu jaksan. Teatud asju ei saa ma tõesti endale lubada. Suurim majanduslik mure on laste haridus. Raske on võimaldada lapsele haridust mõnes Inglismaa ülikoolis. See on nende jaoks suur mure. Eesti keskklassi inimestele meeldiks saata lapsed ingliskeelsesse ülikooli. Kuid see pole üldse odav lõbu. Inglismaa on väga kallis, rääkimata Ameerikast. See on kindlasti üks eestlaste murekohtadest.

Samuti elab Eestis palju inimesi, kes ei tule ots otsaga kokku. See on kindlasti probleem. Ma ise ei saa viriseda. Teenin piisavalt, et enda pere ülal pidada, aga paljude eestlaste jaoks on see väga keeruline. Seega mul ei ole põhjust hädaldada. Paljudel on tunduvalt raskem.

Millised kultuurilised erinevused teile kõige raskemini mõjuvad?

See küsimus nõuab põhjalikumat vastust, kui ma praegu anda suudaksin. Pigem eelistaksin keskenduda sarnasustele. Ma olen pärit kristlikust riigist, kristlikust kultuurist, seega leian ma palju sarnasusi. Ilmselgelt on siinne rahvastik tunduvalt homogeensem. Mul ei ole sellega probleemi. Olen varem elanud mitmes erinevas kultuuriruumis, seega saan ka siin hakkama.

Te olete välismaalane, miks otsustasite Eestis poliitikaga tegelema hakata?

Otsustasin kandideerida pärast oma poja sündi. Sel ajal olid valimised. Tagasi vaadates, ma vist natukene kiirustasin sellega. Teadsin, et kui ma kandideerin, on mul ka reaalne võimalus valituks saada. Eestlased on väga kavalad. Paljud said sellest aru. Juba aastaid tagasi ütles üks mu sõber, et kui ma kandideeriksin, siis inimesed hääletaksid mu poolt.

Arvasite, et võidate koha Tallinna Linnavolikogus ja nii ka juhtus?

Tegelikult ei osanud ma arvata kuidas mul läheb. Kui aus olla, siis ei saanud ma päris täpselt aru kuidas valimissüsteem töötab. Ma ei teadnud kui palju hääli ma pidin saama. Teadsin, et kui inimene saab palju hääli, siis ei tähenda see, et ta peaks volikokku saama, samas on võimalik, et inimene saab väga vähe hääli, kuid osutub ikkagi valituks. Sain aru, et häältega käib üks paras sahkerdamine, seega ei osanud ma midagi oodata.

Te kandideeriste ka Europarlamenti. Plaanite tulevikus sama teha?

Oleneb asjaoludest. Ma arvan, et pigem mitte.

Miks te lahkusite Sotsiaaldemokraatidest?

Peamine põhjus on see, et nad jäid valitsusse. Enne seda toimus suur kohtumine, kus Jevgeni Ossinovski ütles, et juhul kui ta valitakse partei juhiks, lahkuvad sotsid valitsusest. Valitsus ei teinud sel hetkel midagi väikese sissetulekuga inimeste heaks. Sotsiaaldemokraadid oleks pidanud rahva poolel olema, kuid nad otsustasid jääda valitsusse. Minu arust oli põhjus väga lihtne – nad kartsid oma töökohtade pärast. Nii see süsteem töötab. Kui sa oled ministeeriumis on sul ka alluvad, nõunikud jne. See oli peamine põhjus, miks nad valitsusse jäid.

On kaks võimalust – kas Jevgeni Ossinovski ei suuda erakonda juhtida või siis erakond ei esinda oma toetajate huve. Minu jaoks oli see igaljuhul suur pettumus. Ma siiralt lootsin, et sotsid lahkuvad valitsusest.

Milles teie töö täpsemalt seisneb?

Ma esindan Euroopa pealinnades Tallinna linna. See ei ole mu ametlik tiitel, ametlikult töötan ma Tallinna Arengu- ja Koolituskeskuse heaks. Mu ametinimetus on meedia ja kommikatsiooni nõustaja. Kirjutan, tõlgin ja toimetan infot linna avalike teenuste kohta, ning esindan linna huve Brüsselis.

See töö sobib mulle. Ma suudan esindada Eestit, kui modernset, kosmopoliitset ja tolerantset riiki. 

Ma esindan Eestit üle terve Euroopa, olenemata sellest, et olen mustanahaline ning moslemipäritolu nimega. Usun, et see on Eestile hea. Ma olen osav inglise keeles ning mul on tutvused rahvusvahelises meedias. Ma esindan Tallinna, ning kinnitan, et tegemist on toreda kohaga.

Brüsselis ja mujal maailmas ei huvita inimesi Eesti sisepoliitika. Asi mida märgatakse on see, et välismaalane esindab riiki. See jätab riigist väga hea mulje.

Eestlased näevad asju teistest natukene erinevalt. Välismaalaste arvates on see väga hea idee, et ma Eestit esindan. Eestlased, kes on läänelikuma mõttemaailmaga on samal arvamusel.

Helistasin paarile kolleegile, kellest üks oli sotsiaaldemokraat, arvasin, et nad proovivad mind ümber veenda. Nad mõlemad ütlesid, et peaksin töö vastu võtma, mitte enda, vaid riigi pärast. See tuli mulle üllatusena. Ootasin teistsugust reaktsiooni.

Paljud arvavad, et ma olen reetur. Nad leiavad, et müüsin end maha siis, kui hakkasin Savisaare heaks tööle. Autsaiderite vaatevinklist tegin ma parima võimaliku valiku, et kuvada maailmale Eestist positiivne pilt. Venemaal tehakse propagandat, et eestlased on fašištid. See on üks põhjuseid, miks ma Eestit esindan. See ei olnud lihtne valik, kuid see oli õige.

Te mainisite, et üks põhjustest miks lahkusite Sotsiaaldemokraatidest, oli nende “liberaalne pagulaspoliitika”. Palun täpsustage.

Olen töötanud pagulastega 15 aastat. Tean kuidas nad mõtlevad ja mõistan nende olukorda. Ma ise olen Aafrika-Kariibi päritolu. Samuti on mul moslemi juured. Ma samastun erinevate inimestega üle kogu maailma. Olen elanud Aasias. Mul ei ole kellegi vastu midagi, kuid olen selle vastu, et inimesed peavad vastutahtmist siia tulema. Kvoodisüsteem ei arvesta nende inimeste emotsioonidega. See on mu argument.

Olete te juba Keskerakonnaga liitunud?


Veel mitte, kuid ma olen kindel, et olen teretulnud.

Popular posts from this blog

Tallinn's unlikely twin By Abdul Turay First published November 2008 The idea behind twinning is that two vaguely similar cities exchange cultural links for their mutual benefit. Warsaw is twinned with Coventry – both cities were flattened by the Luftwaffe, after all. Tartu, the famous Estonian university town, is twined with Uppsala which is the home to the oldest university in Scandinavia. And Tallinn… Tallinn is twinned with Dartford. Come again, Dartford! For those of you who don’t know Britain well, Dartford is a dull dormitory suburb on the back end of London. Dartford is in the county of Kent, the so-called “garden of England”. Technically it is both a town and a borough , but it is not a city since it doesn’t have a Royal charter to call itself that. Say the word “Dartford” to most Britons, and they will answer back “tunnel”. The Dartford crossing is both a tunnel and a bridge. It links up Kent with London both above and below the river Thames. When City Paper called up the
Black men, Estonian women: the truth By Abdul Turay Published Postimees 11 November 2009 Well that got your attention; the headline I mean. Any story on this subject, the technical term is miscegenation, is bound to get punters. The yellow media, women's magazines and reality TV shows are obsessed with the subject. Not a month goes by without some publication writing about it. Anne and Style, for example, recently ran a long feature about mixed couples. Most of these stories are muddle-headed and wrong. There's paranoia in this country that there is an army of dark-skinned men form Turkey, the tropics, some place south, who are going to make off with the nation's women. It's never going to happen. I'll explain why in a minute. Seriously, I think there are more important things to think about and worry about. I worry about feeding my family. I worry about other people being able to feed their families, so I write about politics and economics. But the p
A note for New Tallinners Russian Translation below.  Dear New Tallinners Whether you are here for work or study; welcome to Tallinn, I hope that you have a successful, productive and fun time in our beautiful city. Tallinn has come a long way in the last 20 years. It is hard to believe this city was once grey and Soviet. It can be bewildering at times being in a new city in a new country, when all the information you need is in another language. Did you know that you can help to make it better? Did you know you have access to legal services? What do you know about the sports, leisure and cultural activities going on in Tallinn? The local elections for the City council take place this October 15. Did you know that you can vote?   Everybody registered to live in Tallinn can vote? Voting will give you say in how the city is run? It gives you power? I hope to serve you as your local candidate. How someone like me ended up in Estonian politics, is too long a story to g